PPC-фахівець – це хто такий, як ним стати, скільки заробляє спеціаліст з контекстної реклами в Україні
Ви тільки подумали про товар, а реклама вже переслідує? А може це підслуховують через смартфон? Насправді це просто PPC спеціаліст налаштував ідеальну кампанію, що випереджає ваші думки.
Якщо не знайомі з терміном, то PPC — це Pay per Click. Вид рекламного просування та розміщення повідомлень, де рекламодавець сплачує за кожен клік і подальший перехід користувача. А менеджер має побудувати рекламну стратегію, що охопить саме ту аудиторію.
PPC-фахівець: хто це
Чи звертали ви увагу, коли щось гуглили — перші декілька рядків займають посилання під грифом «реклама»? Це називається «контекстна реклама», а саме PPC-фахівець це та людина, що відповідає за її налаштування. І не тільки це, бо банери, які вас «переслідують» на різних сайтах — також справа рук PPC.
Але не варто плутати PPC-менеджерів і таргетологів. Так, обидва налаштовують та просувають рекламу, але таргетолог спеціалізується на роботі з соціальними мережами. Саме тому в роботі він використовує зовсім інші інструменти, наприклад, Facebook Ads.
Професійні обов'язки спеціаліста з контекстної реклами
До основних обов’язків РРС-спеціаліста входять налаштування банерної, контекстної та медійної реклами у Google Ads. А також відстежування ефективності запущених кампаній та їх редагування у разі потреби. Тобто залучення зацікавлених лідів на сайт для подальшого виконання цільової дії — це може бути покупка, реєстрація тощо. Для цього всього потрібні спеціальні навички.
Hard skills
- Формувати стратегію рекламної кампанії.
- Працювати у Google Analytics.
- Вміти використовувати теги через Google Tag Manager.
- Вибирати семантику, працюючи через Google Key Planner, або схожі сервіси.
- Вибирати та формувати основні ключові запити, що будуть релевантні певному товару чи виду послуг.
- Проводити аналіз реклами.
- Корегувати рекламний бюджет.
Soft skills
- Аналітичні навички, бо потрібно обробляти великі обсяги даних і оперативно використовувати їх у робочих рішеннях.
- Адаптивність, бо сфера та правила ринку дуже стрімко змінюється та треба бути готовим до всього.
- Креативність, бо інколи у спеціаліста нема великої команди для розробки крутих рекламних оголошень — потрібно бути готовими, що доведеться вмикати власну фантазію на повну.
- Вміння працювати в команді, бо є потреба співпрацювати з дизайнерами та копірайтерами.
Плюси та мінуси професії PPC-спеціаліста
Спеціаліст з контекстної реклами — цікава та кропітка професія. Але як і будь-яка інша, вона має певні плюси та мінуси.
Плюси
- Можливість віддаленої роботи
Усе, що вам потрібно — ноутбук та стабільний інтернет. А вже на ваш смак можна підшукати вакансію у компанії з теплим офісом і привітними колегами, чи вибрати роботу з дому. Можливо вам більше до душі фриланс? Така опція також можлива.
- Робота з рекламою
Подобається створювати щось креативне? Тоді ця робота вам підійде, бо кожен банер і рекламне повідомлення мають вирізнятися з-поміж інших та привертати увагу потенційних лідів. Доведеться вмикати мозок на повну!
- Можливість значного заробітку
Скільки заробляє ppc менеджер ми поговоримо трошки пізніше, але навіть на старті, беручи фриланс проєкти ви можете заробити від $200. Якщо навички дозволяють вести одразу декілька паралельно, то можна жити спокійно. Додаємо до цього розуміння, що з підвищенням скілів вартість ваших послуг також зростає, а ще й знання англійської можуть допомогти вийти на іноземний рівень — отримуємо дуже перспективний напрямок для розвитку.
Мінуси
- Робота зі статистикою
Так, це все ще не вища математика в університеті, але спеціаліст повинен мати значні аналітичні навички, аби працювати з цифрами. Саме від вашого прогнозу залежить доцільне та раціональне використання рекламного бюджету роботодавця.
- Усе базується на припущеннях
Навіть для великих компаній неможливо побудувати рекламну кампанію, яка на 100% окупиться та спрацює на всіх. Тому варто бути готовим до помилок і невдач.
- Сидяча робота
Більшість часу ви будете проводити за комп'ютером, тож варто бути готовим і підготувати свій організм до цього. Найкраще допоможуть заняття спортом після робочого дня, аби укріпити спину.
Скільки заробляє PPC-фахівець в Україні: рівні зарплатні
Ви шукали «ppc фахівець зарплата»? Прийшов час поговорити про найцікавіше.
Як і в інших сферах — усе залежить від досвіду та кваліфікованості спеціаліста. За статистикою порталу Work.ua середня щомісячна зарплатня становить 27 500 грн. Для обчислення показника медіани було проаналізовано 635 вакансій, які розмістили різні компанії та роботодавці.
Також відстежується географічна кореляція. Якщо ви запитаєте у Києві: «Ppc фахівець скільки заробляє?» — то відповідь буде — 31 000 грн. Це також середній показник, який, наприклад, у Дніпрі становить 25 000 грн. У Львові ж вам зустрінеться ppc фахівець зарплата якого становить у середньому також 25 000 грн.
Як навчитися налаштовувати контекстну рекламу
Як і з іншими професіями у сфері інтернет-маркетингу тут все просто: книжки, навчальні відео, курси. Це база, яка допоможе розібратися.
У пригоді стануть курси безпосередньо від платформи Google Ads, якою надалі ви будете користуватися у роботі. Після закінчення кожен учасник отримує сертифікат, що буде вагомою перевагою для роботодавців.
Також корисні курси для PPC спеціалістів проходять у Promodo Academy. Ви можете потрапити на базовий курс для початківців, де досвідченні викладачі та працівники компанії розкажуть з чим доведеться стикнутися на практиці. Ppc фахівець що робить успіхи у навчанні, може отримати одразу пропозицію працювати у компанії Promodo після закінчення курсів.
Також радимо звернути увагу на курс Просування мобільних додатків для початківців. Це ідеальне поєднання теоретичних знань і практичних завдань, які підійдуть усім охочим професію чи поглибити знання.
Тим, хто надає перевагу інтенсивам, сподобається майстер-клас Meдіaплaнувaння для PPC-cпeціaліcтів. Саме завдяки йому ви зможете розібратися у тому, як же доцільніше розподіляти бюджет, а також oцінити дoцільніcть витpaт нa кoжeн із кaнaлів.
Кар’єра PPC-спеціаліста
Чим більше компаній виходить в онлайн, тим більше вони потребують реклами, щоб привернути потенційних клієнтів до себе та виділитися з-проміж конкурентів. Саме у цей момент на сцені й з’являються PPC фахівці, що допоможуть. Сфера має попит і пропозиції щодо працевлаштування можна знайти досить швидко на будь-який смак.
Агенція
Це чудовий варіант для старту. По-перше, великі маркетингові агенції майже постійно шукають співробітників. По-друге, це можливість одразу попрацювати з великими клієнтами, чиє ім’я прикрасить портфоліо.
Фриланс
Це варіант для тих, хто надає перевагу віддаленій роботі. Замовників доведеться шукати самостійно, наприклад, на Upwork чи якщо ви маєте досвід, то допоможе «сарафанне радіо».
Біржі контекстної реклами
Google Ads, наприклад, також дає змогу знайти проєкти з контекстної реклами. Там можна отримати замовлення від великих компаній, або маркетингових агенцій, що користуються такими послугами.
Корисні поради для PPC-фахівців
PPC-сфера дуже стрімко змінюється тому варто бути готовим постійно вчитися. Фахівець має завжди розбиратися в останніх трендах, вміти пристосуватися до інструментів, що оновилися чи додалися до вже знайомих, а також стратегіях просування, які вводяться на світовому рівні. У цьому неабияк допоможуть книги, блоги та подкасти від кваліфікованих спеціалістів.
Що почитати починаючим контекстологам
- Пері Маршал «Контекстна реклама, яка працює» — книга про те, наскільки важливо побудувати правильну рекламну кампанію. Тут не тільки теоретичні поради, а й практичні кейси, що допоможуть у роботі.
- Авінаш Кошик «Веб-аналітика. Аналіз інформації про відвідувачів веб-сайтів» — загальні знання про аудиторію та користувацьку поведінку, що стануть у пригоді при налаштуванні реклами.
- Бред Гедс «Google AdWords. Вичерпний посібник» — новачока зможе ознайомитися з історією AdWords, психологів пошуку в інтернеті та принципів складання ключових слів і рекламних оголошень.
Що почитати фахівцям для розвитку у кар’єрі
- Блог UAATEAM — статті про контекстну рекламу, розвиток сфери, кейси та рекомендації від провідних спеціалістів галузі.
- Блог ITForce — інформативні статті з розбором певних проблем і кейсів. Матеріали будуть цікаві як спеціалістам, так і власникам бізнесів.
- Блог OWOX BI — тут більше інформації про те, як аналізувати результати рекламних кампаній, що допоможе автоматизувати робочі процеси. Практичні поради від спеціалістів з багаторічним досвідом і великими клієнтами.
Які сервіси потрібні для налаштування контекстної реклами
Робота в сфері інтернет-маркетингу завжди пов’язана з використанням сервісів, що допомагають автоматизувати частину рутини. Це інноваційний підхід, що використовується та допомагає покращувати результати. У роботі контекстолога допоможуть різні інструменти.
Для угрупування семантики:
- Serpstat
- Semrush
- Ahrefs
- Keyword Planner
- MOAB
- Rush Analytics
- Key Collector
- SEM Tools
- PPC Tool
Для керування кампаніями:
- Google Ads Editor
- Direct commander
Де знайти роботу PPC-спеціалісту
Коли вже знання отримані, то час застосовувати їх на практиці. Зазвичай саме пошук перших замовників є найнервовішим, але це можна спростити, розмістивши власне резюме на порталах з пошуку роботи:
- Work.ua
- robota.ua
- Jooble
Якщо ж душа більше лежить до «вільного плавання», то шукати фрилансові проєкти варто на відповідних ресурсах. Для цього радимо зазирнути на:
- Weblancer
- Freelance.ua
- Upwork