Актуальні статті

Інтернет-маркетинг — що це таке, види й інструменти

Рось Дмитро
4.8.2025
Digital marketing

Сьогодні інтернет став головним майданчиком для розвитку бізнесу. Тут компанії знаходять нових клієнтів, формують упізнаваний бренд і вибудовують стабільний прибуток. 

Онлайн-просування відкриває широкі можливості: воно допомагає швидко заявити про себе на ринку, налаштовувати комунікацію з цільовою аудиторією, а також отримувати детальну аналітику кожної взаємодії користувача з брендом. 

Але щоб зрозуміти, як саме працюють ці інструменти і які завдання вони вирішують, варто почати з основ.

Що таке інтернет-маркетинг

Інтернет-маркетинг — це комплекс дій з просування товарів і послуг за допомогою онлайн-засобів. На відміну від офлайн-розкрутки, ці стратегії дозволяють краще прогнозувати результати кампаній, розраховувати витрати, автоматизувати процеси та спрямовувати рекламу на цільову аудиторію.

У чому полягають цілі інтернет-маркетингу:

  1. Залучити нову аудиторію. Онлайн-просування дозволяє показувати свою пропозицію великій кількості користувачів.
  2. Збільшити продажі. Аудиторію можна стимулювати на виконання дії, наприклад замовлення на сайті.
  3. Підвищити популярність. Це особливо актуально для компаній, що тільки починають свій шлях, або для нових продуктів.
  4. Швидко розширити охоплення. Вашу рекламу можуть побачити не тільки в місці, де ви ведете свою діяльність, а і в інших містах/країнах.
  5. Отримати конкурентну перевагу. Навіть невелика локальна компанія може розкрутитися завдяки онлайн-просуванню, яке є доступним для кожного.
  6. Утримати аудиторію. Ефективна комунікація в інтернеті дозволить сформувати власну віддану спільноту.

Інструменти онлайн-маркетингу постійно розвиваються, тож з’являється все більше можливостей для просування в мережі. Та успіх залежить не лише від вибору каналів, а й від уміння правильно їх поєднувати у єдину digital-стратегію. 

Щоб навчитися працювати з сучасними інструментами та впевнено застосовувати їх у бізнесі, можна пройти спеціалізоване навчання.

Promodo Academy пропонує курси з інтернет-маркетингу, де учасники отримують практичні знання від експертів українського digital-ринку. Програми розроблені так, щоб поєднувати теорію та реальні кейси, а слухачі одразу закріплюють навички на практиці. Це можливість швидко опанувати професію інтернет-маркетолога або підвищити кваліфікацію й залишатися затребуваним у сфері, яка змінюється щодня.

Види інтернет-маркетингу

У мережі існує декілька найпоширеніших каналів для взаємодії з аудиторією, тож розглянемо кожен окремо.

SEO

Це оптимізація сайту, спрямована на те, щоб він відповідав вимогам пошукових систем і був якомога вище у видачі за релевантними ключовими словами. За допомогою SEO людям, які шукатимуть певні товари або послуги в інтернеті та вводитимуть відповідні запити в Google, буде показуватися серед перших саме ваш ресурс, що приведе до активного потоку органічного трафіку та продажів.

Оскільки більшість переходів користувачів відбувається з першої сторінку пошуку, особливо з топ-3, важливо попасти саме туди. У чому ж полягає SEO-оптимізація:

  • Усунення технічних помилок на сайті.
  • Збір семантичного ядра (пошукових запитів, або ключів).
  • Створення якісного й читабельного контенту з використанням семантичного ядра.
  • Покращення навігації, зручності користування та дизайну сайту.
  • Робота з тегами та метатегами для пошукових роботів.
  • Підвищення швидкості завантаження сторінок.
  • Розміщення вхідних посилань на авторитетних ресурсах.
  • Адаптація під мобільні пристрої.

SEO-просування — це стратегія, яка дозволяє надовго закріпитися в топі видачі й отримувати результати. Але варто враховувати, що пошукові алгоритми постійно оновлюються. Тож SEO-спеціаліст має завжди стежити за такими змінами та своєчасно адаптовувати під них сайт, щоб не втратити позиції.

PPC

Платна реклама в пошукових системах допоможе в короткі строки ознайомити користувачів зі своєю пропозицією. Цільову аудиторію при цьому можна налаштовувати за місцем розташування, інтересами, соціально-демографічними характеристиками. Плата в PPC-просуванні береться тільки за результат, тож можна чітко планувати розмір фінансових вкладень. 

Контекстні оголошення розміщуються над органічними результатами в пошуковій видачі або на сайтах партнерської мережі рекламних систем. У такий спосіб вони привертають увагу користувачів, що вводять релевантні запити. Але варто враховувати, що в деяких людей може стояти «адблок», тож вони вашу рекламу не побачать. 

SMM

SMM дає великі можливості для просування, адже соцмережі давно стали значущою частиною життя багатьох із нас. Найпопулярнішими платформами є Instagram, Facebook, TikTok та Linkedin. Як і в пошукових системах, тут можна просуватися і органічно, і за допомогою платної (таргетованої) реклами. 

Органічний метод — це ведення сторінки бізнесу в соцмережі. Коли ви регулярно публікуєте корисний і цікавий контент, взаємодієте з підписниками та створюєте активності, то залучаєте нових клієнтів і формуєте лояльне ком’юніті.

Таргетована реклама

На відміну від SEO чи контекстної реклами, у соцмережах користувачі не завжди шукають ваші товари. 

Для цього налаштовуються параметри аудиторії, які визначають, кому саме показуватиметься реклама. Це може бути вік, стать, географія, інтереси, поведінка, навіть конкретні дії користувача (наприклад, відвідування вашого сайту). У результаті оголошення потрапляє не до випадкових людей, а до тих, хто з більшою ймовірністю зацікавиться вашою пропозицією.

Email

Хтось може вважати, що імейл-розсилки вже неактуальні, але це все ще дуже ефективний інструмент для бізнесу. Багато людей досі перевіряють свою пошту щодня. Отже, за допомогою email-маркетингу можна надсилати клієнтам:

  • спеціальні пропозиції: інформацію про знижки, конкурси, розпродажі;
  • нагадування про незавершене замовлення;
  • новини (наприклад, про зміну графіку роботи магазину);
  • сповіщення про оновлення на сайті, нові товари та послуги;
  • привітання зі святами (зокрема, з днем народження + надавати індивідуальну знижку);
  • пропозиції додаткових товарів до раніше придбаної продукції (наприклад, клієнт купив телефон, а ви пропонуєте чохли для нього);
  • сповіщення про появу товарів, яких раніше не було в наявності;
  • корисну інформацію (наприклад, салон краси може налаштувати розсилку б’юті-порад, стоматологія — лайфхаків щодо догляду за зубами тощо);
  • welcome-ланцюжки після підписки на розсилку, щоб познайомити з клієнта компанією.

Такі листи, якщо вони дійсно корисні, гарно оформлені та задовольняють потреби отримувача, зміцнюють його довіру до вашого бренду. А оскільки ви регулярно нагадуєте про себе, то залишаєтеся завжди в полі зору у своєї аудиторії.

Для налаштування розсилки потрібно зібрати базу адрес, адже клієнти мають дати згоду на отримування листів. За те, щоб вони залишали свої імейли у вас на сайті, можна запропонувати промокод або подарунок до замовлення. А в самих листах обов’язково залишайте можливість відписатися від розсилки.

Директ маркетинг

Принцип дії цього інструменту аналогічний попередньому, тільки замість email використовуються месенджери. Через них відбуваються розсилки та комунікація з клієнтами.

Контент-маркетинг

Створення якісних інформаційних матеріалів є важливою частиною і SEO, і SMM, і контекстної реклами, блогу, розсилок. Контент-маркетинг допомагає привертати увагу аудиторії, підвищувати її активність і зміцнювати ваші взаємовідносини.

Інформацію можна подавати у таких форматах, як статті у блозі, відео або аудіо, тексти, меми й інфографіка. Також контент може бути різних видів: інформаційним, розважальним, іміджевим, користувацьким (UGC) і таким, що продає. Усі вони мають різні цілі та можуть бути частинами комплексного інтернет-маркетингу.

Під якістю контенту маються на увазі такі критерії:

  1. Експертність. Уся інформація має бути перевіреною спеціалістами, адже від її правдивості залежить ваша репутація.
  2. Релевантність. Контент повинен мати пряме відношення до вашої діяльності та відповідати на запити аудиторії.
  3. Легкість для сприйняття. Навіть складні речі намагайтеся описувати простими словами.
  4. Унікальний Tone of Voice. Власний стиль розповіді допоможе стати впізнаваним брендом.
  5. Грамотність. Тексти мають писатися досвідченими копірайтерами та/або перевірятися коректорами на предмет помилок і хибодруків.

Користувачі більше довіряють саме тим компаніям, які активно поширюють інформацію про себе та свою продукцію. Контент-маркетинг дозволить підтвердити вашу експертність, збільшити впізнаваність, ознайомити людей ближче з товарами/послугами та, звичайно, стимулювати продажі.

Маркетинг впливу (інфлюенсер-маркетинг)

Співпраця з лідерами думок є ще одним ефективним способом збільшити продажі та залучити нових клієнтів. Адже відомі особистості зазвичай мають лояльну аудиторію, яка їм довіряє. Інфлюенсер може згадати про ваш товар або послугу нативно або зробити «повноцінну» рекламну інтеграцію, у якій буде радити ваш бренд.

Вибираючи лідера думок для співпраці, важливо звертати увагу на тематику акаунту, щоб його аудиторії була цікава ваша продукція. Також важливо перевірити, чи правда його підписники — справжні люди, а не пусті сторінки.

Партнерський маркетинг

Це теж ефективний спосіб просування, оскільки дозволяє залучити нову аудиторію та збільшити присутність бренду на різних платформах. Співпраця з партнерами виглядає так: вони розміщують вашу рекламу у себе на сайтах і отримують винагороду за кожну здійснену цільову дію. Щоб трафік при цьому був якісним, потрібно вибирати релевантні партнерські майданчики.

Управління репутацією (SERM)

Цей інструмент просування спрямований на формування позитивної репутації бренду, що, зі свого боку, добре впливає на продажі. SERM передбачає такі дії, як робота з відгуками й коментарями, викладання позитивних публікацій на авторитетних майданчиках та інші активності, що впливають на думку людей про компанію.

Офлайн-івенти

Попри те, що інтернет-маркетинг асоціюється насамперед із digital-каналами, офлайн-активності залишаються ефективним інструментом у комплексній стратегії просування. Конференції, виставки, воркшопи, нетворкінг-події чи презентації бренду допомагають створювати особистий контакт із потенційними клієнтами та партнерами, що часто має сильніший ефект, ніж онлайн-взаємодія.

Та сьогодні офлайн-івенти майже завжди інтегруються з онлайн-маркетингом. Подія може мати власну сторінку, активну SMM-кампанію та email-розсилку з нагадуваннями. Учасники можуть поширювати враження в соцмережах, створювати UGC-контент, що збільшує охоплення й формує довіру до бренду.

Корисні поради: як вибрати інструменти digital-маркетингу

Як бачите, видів інтернет-маркетингу немало, але необов’язково використовувати їх усі. Необхідно вибрати ті, які принесуть найбільше користі, а саме будуть ефективно збільшувати продажі конкретно для вашого бізнесу. Для кожної компанії цей набір буде відрізнятися.

Для початку необхідно проаналізувати інформацію про бренд: поточний стан справ, товари, цільову аудиторію, конкурентів. Визначити проблеми та перспективи. Дізнатися, які маркетингові зусилля робилися раніше та до чого привели. А далі поставити реалістичні та конкретні цілі: наприклад, до певного місяця мати певну кількість підписників.

Після цього можна братися до складання стратегії, яка допоможе досягти поставлених цілей. Потрібно визначити проміжні завдання, строки для них і ключові показники, за якими буде відстежуватись ефективність. І, звичайно, розібратися з бюджетом та вибрати інструменти інтернет-маркетингу. 

Якщо ви тільки запустили свій бізнес, можете спробувати почати продажі через контекстну рекламу. Якщо є достатньо часу та хочеться отримати безплатний трафік на сайт інтернет-магазину, краще зайнятися SEO. Якщо хочете швидко залучити аудиторію та продати товар, допоможе платна реклама. Сформувати лояльну й активну спільноту допоможуть SMM-просування та офлайн-івенти. Якщо, перш ніж щось продати, треба надати клієнту інформацію, стане у пригоді контент-маркетинг. Розсилки будуть хорошим доповненням до кожного з цих інструментів, щоб комунікувати з аудиторією.

Поступово тестуйте вибрані канали, прибирайте малоефективні та пробуйте додавати нові. А якщо самостійно визначитися з інструментами інтернет-маркетингу складно, варто звернутися до спеціалістів.

Де навчатися інтернет-маркетингу в Україні

Щоб стати фахівцем у цій сфері, необов’язково вступати до університету — всі необхідні навички (навіть з нуля) можна отримати онлайн. Для таких цілей доступне навчання інтернет-маркетингу на спеціальних курсах. Пройшовши їх, ви доволі швидко можете стати професіоналом і знайти роботу у сфері онлайн-просування. 

Promodo Academy — це академія, що виникла внаслідок 19 років успішної роботи на ринку digital-мapкeтингу компанії Promodo. Тут доступні курси для новачків і для досвідчених спеціалістів, корпоративні заняття, інтенсиви, індивідуальні консультації. І все це у форматі online, щоб можна було навчатися за будь-яких умов. 

Викладачі академії — топові спеціалісти інтернет-маркетингу в Україні, які по декілька років працюють із великими e-commerce-проєктами. З вами будуть ділитися тільки найсучаснішими та дієвими рішеннями й інструментами, і ви вивчатимете їх не тільки в теорії, а й на практиці, що дуже важливо. А по закінченню курсів інтернет-маркетингу ви отримаєте сертифікат, який підтверджує вашу кваліфікацію. 

Найкращі 5 книг з онлайн-маркетингу

Якщо ви ще обираєте курс, то ці книги стануть хорошим початком для глибшого розуміння digital-маркетингу:

  1. Phil Barden — Decoded: The Science Behind Why We Buy. Практичний погляд на психологію покупців і на те, як маркетинг впливає на їхні рішення.
  2. Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan — Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Класика, яка показує, як бізнес переходить від офлайн-маркетингу до цифрових стратегій.
  3. Chris Smith — The Conversion Code. Посібник про те, як залучати клієнтів онлайн та перетворювати їхні переходи на реальні продажі.
  4. Олексій Філановський — «Карго-маркетинг і Україна». Український автор аналізує типові помилки бізнесів і пояснює, як їх уникати.
  5. Michael A. Stelzner — Launch. Книга для тих, хто хоче швидко «запустити» свій бізнес і обійти конкурентів у цифровому середовищі.

Найкращі 5 сайтів з інтернет-маркетингу

А щоб залишатися в курсі останніх трендів і практик, варто регулярно читати профільні ресурси:

  1. Блог академії Promodo Academy
  2. Блог агенції інтернет-маркетингу Promodo
  3. Новини маркетингу mmr
  4. Блог HubSpot
  5. Quirks про маркетингові дослідження

Залишайтеся в темі та отримуйте ідеї для власних проєктів.

Також цікаво

Дізнавайтеся про все першими!

Дякую! Ваше звернення отримано!
Ой! щось пішло не так.