Хто такий копірайтер і як ним стати з нуля?
Копірайтер — це професіонал, який спеціалізується на написанні текстів для бізнесу.
Щодо основних термінів. З англійської «copy» — це текст, «write» – писати. З цього можна дійти простого висновку, що копірайтер — це людина, яка займається написанням текстів. Та не простих, а тих, що продають. У широкому розумінні — це майстер слова, який може цікаво розповісти й про розпродаж устілок для взуття, і про подорожі Норвегією, і про новий IPhone. Головне — написати це гарно, зрозуміло і доступно. І так, щоб це продавало.
Справжніми професіоналами копірайтингу не народжуються, а стають. Для цього треба вміти гарно писати, мати широкий кругозір і деякі інші навички, про які ми розкажемо згодом. Але можемо сказати одне — якщо є велике бажання, то усьому можна навчитися. Головне — почати. То ж почнемо.
Копірайтер — це хто і чим займається
У загальних рисах зрозуміло, що комерційний копірайтер — це спеціаліст, який допомагає виконувати основні завдання маркетингу за допомогою написання текстів. До них входять:
— досягнення високого рівня споживання
— реалізація товарів та послуг на ринках
— забезпечення якісного задоволення потреб споживачів.
Але як саме цього досягти? Просто! За допомогою якісного тексту, що продає.
Копірайтинг, бізнес і маркетинг ідуть пліч-о-пліч один з одним. Тому поговоримо трохи детальніше, які саме тексти може писати комерційний автор.
Типи комерційних текстів
Що робить копірайтер з точки зору комерції? Що він може писати? Ось декілька видів текстів, задачі на які можуть ставитись перед спеціалістом:
1. Рекламні.
Вважаються одними з основних текстів, з якими працюють автори. Його основними цілями є:
— привернення уваги до певного бізнесу
— формування іміджу бренду та продуктів, що рекламуються
— спонукання до дії. Зазвичай — це покупка.
Рекламні тексти можуть бути максимально різноманітними: написання слоганів, неймінг, тексти для лендінгів, реклама для телебачення, радіо, газет, журналів, каталогів, брошур, зовнішньої реклами, білбордів, штендерів та багато чого іншого.
Щоб написати гарний рекламний текст варто знати сучасні тенденції, новини, інфоприводи, ретельно проаналізувати бізнес, його продукт та ЦА, щоб потрапити точно у яблучко.
2. Інформаційні.
Як можна зрозуміти із назви, це тексти, які несуть у собі якусь певну інформацію для споживача. Він може розповідати про бізнес, його товари та послуги. Головна ціль — детально розповісти про особливості, характеристики та основні дані.
Щоб написати гарний інформаційний текст треба добре розумітися на темі та особливостях того, про що ви пишете. За необхідності — шукати відповідну інформацію у мережі, аналізувати та формувати з цього зрозумілий та корисний текст. Бо інформаційних текстів у мережі — купа, а прочитати мають саме ваш.
3. SEO.
SEO-копірайтер також працює в інформаційному стилі, проте його задачі дещо відрізняються. SEO-текст — це текст, оптимізований під системи пошуку. Він має містити певні слова та словосполучення, що мають назву LSI. Це такі ключі, що відповідають на конкретні пошукові запити. За допомогою таких текстів здійснюється просування сайтів у топ пошуку. Зазвичай, вони прописуються у ТЗ до тексту.
Щоб написати гарний SEO-текст варто вміти доречно та правильно вписувати ключі у текст. Це і є основною задачею. Але водночас текст має бути простим, корисним та цікавим.
4. SMM.
SMM-копірайтинг — це написання інформаційних текстів, що продають, для соцмереж бізнесу. Вони мають бути влучними та виконувати свою основну задачу — продати товар або послугу. Ці тексти є однією з основних частин SMM-просування.
Де їх можна прочитати?
SMM-копірайтер працює з будь-якими соцмережами: Instagram, Facebook, Telegram, Twitter, Tik-Tok та іншими.
Зазвичай, копірайтер у цій сфері пише тексти відповідно до прописаних контент-планів. Там зазначаються теми, на які мають бути представлені пости, рубрики, ТЗ та інша додаткова інформація.
Щоб написати гарний SMM-текст варто знати все про послуги, що надаються бізнесом, інфоприводи, загальну інформацію про що говорять конкуренти, ЦА та її актуальні потреби. Так можна створити текст який буде не тільки цікавим, а ще й продасть. А чи не для цього ми тут зібралися? Також важливо вміти писати заголовки, що чіпляють, та викликати текстом емоції у споживача.
Зараз це один із найбільш розповсюджених напрямів для роботи копірайтера. Ви можете нескінченно творити, задовольняючи при цьому основні потреби бізнесу.
5. EMail.
EMail-копірайтинг має свої тонкощі та особливості. Звернімо увагу на те, що це тексти для розсилок, тому вони не мають бути задовгими, розмитими та незрозумілими. Вони мають містити яскравий заголовок, зрозумілий текст та цікаву пропозицію. Це і допоможе звернути на нього увагу.
Які особливості тексту для EMail-розсилки?
1. Простота та лаконічність.
Тексти подібного типу — це не полотна, а концентрована, корисна інформація. Скорочуйте, щоб донести до споживача основне.
2. Заголовок.
Як і у будь-якому тексті, що продає, тут теж має бути гарний заголовок. Назвемо це запорукою успіху. Прочитавши заголовок, що чіпляє, споживач з більшою ймовірністю відкриє лист.
3. Вигода.
У тексті обов'язково скажіть, чому цей лист корисний і які потреби він може закрити. Але не нагромаджуйте інформацію, це має читатись легко.
4. Візуальна складова.
Великі масиви тексту читати важко, тому спробуйте розбавити його якимись візуальними акцентами: фото, таблиці або навіть емоджі.
5. Емоції.
Звісно, він має викликати емоції та викликати у читача інтерес. Інакше його просто не захочуть читати. Використовуйте цікаві конструкції речень, додавайте актуальне, грайте зі словами.
6. Спонукання до дії.
Так званий call-to-action. Тут можна зазначити контактні дані, додати посилання, номери телефонів, пошту або навіть пряму кнопку покупки\замовлення.
Але також тексти для EMail розсилок можуть носити й інформаційний характер, проте не забувайте, що він все одно має бути цікавим та корисним.
6. UX\UI.
Достатньо нова професія на ринку України, але враховуючи тенденції розвитку індустрії — досить перспективна.
Чим займається UX\UI-копірайтер?
Це людина, яка пише тексти для заповнення інтерфейсу сайту. Це можуть бути PUSH-сповіщення, кнопки, що спливають, вкладки меню, діалогові вікна, підказки та інше. Головна задача — спростити користування сайтом, зробити його максимально комфортним та підвести до покупки\замовлення\іншої дії.
Щоб написати гарний текст варто добре розуміти поставлене ТЗ, знати потребу споживача та виконати це все простими та зрозумілими словами. Лаконічно та чітко.
7. Інші типи.
Копірайтинг виконує ще цілу масу завдань. До інших типів текстів можна віднести:
1) Іміджеві. Задача — створити позитивний образ в очах споживачів, розповідаючи про товари та послуги.
2) Сценарії. Задача — створення сценаріїв для рекламних відеороликів на будь-які платформи. Має свої тонкощі, тому що текст сприймається не візуально, а на слух. Також потребує неабиякої фантазії та цікавих ідей.
3) Рерайт. Задача — написати новий текст, що базується на вже наявному. Складність у тому, що текст треба написати так, щоб він відрізнявся від першоджерела. Це допомагає уникнути проблем з авторським правом. В цілому, копірайтери часто займаються рерайтом, пишучи свої тексти, збираючи наявну інформацію усією мережею. Але також це може бути й окрема професія.
4) Технічний копірайтер. Задача — написати технічну документацію, особливо точно, без води та помилок. Ця професія вимагає досконалого володіння темою, будь то будівництво чи механіка. У технічній документації нема місця фантазії та вигадкам, тут все має бути чітко.
5) Копірайтинг прямого відгуку. Задача — написати текст, який змусить виконати безпосередню дію. Наприклад купити, замовити, записатися на курс або до лікаря.
Що має вміти копірайтер?
Ось ми й дібралися до дуже важливого розділу — що саме має вміти копірайтер, щоб стати крутим спеціалістом у своїй сфері?
Ми виокремили декілька важливих навичок, якими було б добре або вже мати або освоїти їх. Також поділимося декількома порадами, які трохи спростять роботу та допоможуть початківцям.
Базові навички копірайтера:
1) Грамотність.
Враховуючи те, що робота пов'язана з написанням текстів, хочемо зазначити, що ця навичка є головною. Так, є достатня кількість ресурсів, які допоможуть виправити граматичні та стилістичні помилки у тексті, але варто вміти робити це самостійно. А ще краще — не допускати їх. Так потреба у вас, як у професіоналі, буде набагато вищою. До того ж читати тексти з цікавими реченнями, конструкціями, зворотами та такі, що написані грамотною та зрозумілою мовою, набагато приємніше.
2) Володіння мовою.
А саме тою, на якій ви пишете. Нехай то буде українська, англійська або іспанська, знати мову просто необхідно. Бо ви ж бо працюєте зі словом.
3) Вміння писати тексти, що продають та переконливі повідомлення.
Це, так сказати, базова. Копірайтерів наймають, щоб вони писали тексти, які враховують потреби, болі та інтереси споживачів. Треба вміти зачепити на гачок, зацікавити, пояснити та переконати. Для цього варто максимально близько подружитися зі словом, багато практикуватися та вкладати у це сили та час.
4) Дослідницькі навички для створення унікального та інформативного контенту.
Інформація — вона усюди, устигай тільки ловити та засвоювати. Для того, щоб тексти були якісними, треба підготувати себе до того, що читати та досліджувати доведеться багато. Це можуть бути будь-які статті в інтернеті, блоги, книги, музика, культура і новини. Це допоможе написати максимально корисний, інформативний та актуальний текст. А головне такий, якого ще ніде не було.
5) Розуміння основ SEO та оптимізації текстів для пошукових систем.
Це важливо, в першу чергу, для просування бізнесу. А також для того, щоб ваші тексти можна було легко знайти та почерпнути із них усю необхідну інформацію.
6) Інші навички або так звані soft skills.
Сюди можна віднести:
— вміння працювати у команді
— вміння зрозуміти поставлені задачі
— пунктуальність у виконанні завдань
— навичка грамотно розподіляти свій час
— розуміння потреб та емоцій інших
— орієнтованість на результат
— прагнення до постійного розвитку
— зацікавленість
— відповідальність
Можете додати у цей список будь-що, що допоможе вам легко та якісно виконувати поставлені задачі, але ми звернули увагу саме на основне.
А також, ми обіцяли дати декілька порад для копірайтерів-початківців, тому ось вони.
Професія копірайтер — це цікаво, але й складно одночасно. Для того, щоб бути гарним спеціалістом варто також вміти:
1) Багато думати. Робота полягає у постійній генерації текстів, ідей, грамотного складання слів у речення, а речень у тексти. Для цього варто тримати голову «увімкненою» завжди.
2) Багато писати. А що головне — робити це постійно, удосконалюючи свої тексти. Станьте редактором для себе. Пишіть та редагуйте, безжалісно відкидаючи зайве та додаючи значуще.
3) Багато читати, дивитись і надихатись. Бути гарним копірайтером = багато знати. Широкий кругозір ще ні в якій професії не був зайвим, а у роботі, пов'язаній з написанням текстів — тим паче.
4) Багато спостерігати. Ніколи не знаєш, як на твою генерацію ідей може вплинути споглядання реклами по телевізору або навіть випадково уловлені уривки розмов інших людей. Джерелом натхнення та думок може стати будь-що.
Як стати копірайтером
Навчання копірайтингу з нуля.
Прочитавши про кількість навичок та різних напрямів, у яких можна працювати, може здатися, що все дуже складно. Можливо, для когось так воно і є. Але не для нас із вами, вірно? Головне — мати бажання та мотивацію. А іншому можна навчитися, просто дайте собі трохи часу.
Тож якщо перед вами постало питання: «Як стати копірайтером з нуля?», ми пропонуємо розглянути варіанти, які пропонує Promodo Academy у сфері копірайтингу. Проходження будь-якого курсу значно полегшить шлях копірайтера-початківця або допоможе просунутися далі по кар'єрних сходах.
Можна обрати один або декілька, залежно від того, яку кількість знань ви бажаєте отримати та які саме знання вам необхідні.
Курси з копірайтингу Promodo Academy:
1) Вау-текст для початківця
2) Копірайтинг та SMM-кoпіpaйтинг: схожі, але є нюанс
3) Koпіpaйтинг З60°
4) Copуwriting: Пepcпeктиви poбoти нa aмepикaнcькoму pинку
5) Aльтepнaтивний фpілaнc-кoпіpaйтинг у CШA
Поради з копірайтингу.
Мабуть, одна з найголовніших речей у роботі копірайтера-початківця. Практика, практика та ще раз практика. Писати доведеться багато — і щоб освоїти знання, і щоб вдосконалити вже наявні навички.
Декілька порад, де практикуватися, якщо у вас ще немає роботи:
1) Знайдіть будь-який бренд, оберіть якийсь їх продукт або послугу та опишіть. А потім самі редагуйте. Зверніть увагу, чи попали ви в Tone Of Voice, чи не допустили орфографічних, граматичних або інших помилок у тексті. Перевірте текст через наявні у мережі безплатні сервіси — це легко та швидко. А правила, які ви могли порушити, запам'ятаються надовго. А то і назавжди.
2) Оберіть будь-яку тему і напишіть про неї статтю. Це цікаво, бо ви можете обрати будь-що та навіть непогано розібратися у цьому. А також вдосконалити свої навички пошуку, організації та переосмислення інформації. А також рерайту.
3) Згадайте якомога більше синонімів. Можна обрати найбільш використовувані слова та спробувати прописати до них по 10-20 синонімів. Якщо не згадуєте — пошукайте додатково у мережі. Мати великий словниковий запас — це корисно.
4) Редагуйте. Навіть якщо ви написали статтю і вона вам подобається, спробуйте відкласти її на деякий час, а потім повернутися. Внесіть свої правки, зверніть увагу на те, що вже не подобається (є велика ймовірність, що так і буде) та запам'ятайте, де ваші слабкі місця. Вдосконалюйтеся.
5) Продайте. Оберіть будь-який товар або послугу та спробуйте написати текст, який це продасть. Це може бути будь-що: страва із ресторану, нова колекція H&M або новий BMW. Напишіть декілька варіантів. Ця порада завжди корисна — створюйте варіанти, з яких потім зможете обрати кращий.
6) Грайтеся. Ви можете писати тексти, де кожне речення починається на одну букву або має однакову кількість слів. Навчиться гратися зі словами, щоб вони почали вас слухатися.
7) Використовуйте формули. Спробуйте написати декілька текстів за загальновідомими формулами — AIDA або PmPH. Так ви прокачаєте свої навички писати тексти, що продають.
8) Сторітелінг. Оберіть компанію або товар та спробуйте розказати його історію. Хто заснував, як він створювався, чим керувались власники, яка мета та ціль, для кого цей продукт, чим він відрізняється від інших. Вміння цікаво подавати будь-які історії — великий плюс у вашому резюме. Навіть, якщо це реклама туалетного паперу. Тим паче якщо це вона!
9) Рерайт. Так, ви можете просто знайти статтю або рекламу в інтернеті та написати рерайт. А потім перевірити себе. Так ви навчитеся складати із речень нові речення, а із готових текстів — власні. Всі ж пам'ятають, як писали реферати в університеті? Ото ж бо.
10) Заголовки. Візьміть якусь новину або акцію та спробуйте прописати до неї влучні та цікаві заголовки. І чим більше — тим краще. Подивіться, як роблять інші, спробуйте виокремити основне, зверніть увагу на те, чим вони вас чіпляють та створіть власні. Цей скіл дуже знадобиться у майбутньому.
11) І остання — вільний райтинг. Просто оберіть будь-яку цікаву тему та спробуйте написати маленьку розповідь. Або не дуже маленьку, як вам завгодно. Уявіть себе письменником, який створює нову книгу. Творіть і буде вам щастя.
Портфоліо.
Не буде новиною, що портфоліо грає велику роль при влаштуванні вас на роботу. А що ж робити, якщо ви ще ніде не працювали? Маємо кілька порад і на цей випадок.
1) Ви можете брати маленькі замовлення на різних фрілансерських біржах. Так, це можливо. Ні, за це не платять великих грошей, але це досвід. І великий плюс у ваше портфоліо. Зберіть достатню кількість статей, щоб показати роботодавцю свої можливості. Бажано на різні теми та у різних стилях.
2) Пишіть для себе. Це безплатно і ви можете обрати будь-які теми, що вам подобаються. Пишіть рекламу, статті, оформлюйте новини та складайте заголовки. Вибір за вами. Так само як і в попередньому варанті — зберіть достатню кількість матеріалу, який ви зможете показати на роботі вашої мрії. Та постарайтеся, щоб ваші здібності оцінили повною мірою.
Якщо у вас вже є якісь матеріали, то охайно зберіть їх в одному місці. Можливо це будуть посилання на пости, публікації або сторінки, які ви вели. Також можна оформити це у вигляді скриншотів з опублікованого. Але нехай це не буде каша — оформляйте це лаконічно та грамотно.
Перед тим як відправити портфоліо — перевірте його на помилки. Думаємо, тут не варто ще щось додавати.
І не забувайте: портфоліо треба постійно оновлювати, замінюючи старіші роботи новішими. Так воно буде залишатися актуальним та цікавим.
Резюме.
Резюме копірайтера — це одна з тих речей, які знадобляться вам на початку шляху, який називається кар'єра. Ви, звісно, можете загуглити щось із ряду «копірайтер резюме», але краще написати його самому. Склали для вас невеличку схему, за якою створити його буде максимально просто. Навіть якщо ви ніколи цього не робили.
1) Дані про себе.
В першу чергу зазначте свої ПІБ, анкетні дані, номер телефону та адресу пошти, за якими з вами можна зв'язатися. Це спростить роботу вашому роботодавцю або HR.
2) Посада.
Обов'язково зазначте, на якій саме посаді або у якому напрямку ви плануєте працювати.Так вам із роботодавцем буде легше знайти один одного. Наприклад: SMM-копіратер, технічний копірайтер або рерайтер.
3) Освіта.
Так, ви можете згадати про школу, але багатьох роботодавців цікавить саме наявність вищої освіти. Зазначте, у якому ВНЗ, на якій спеціальності та у які роки ви навчалися. Якщо ви публікували статті — напишіть і про це. За необхідністю будьте готові надати посилання на них. Це також є непоганим плюсом у вашому резюме.
4) Навички.
Навіть у копірайтера-початківця є певний перелік навичок, якими він володіє. Вони можуть бути й професійні, і так звані soft skills. Якщо першими ви ще не володієте, перерахуйте ті, які у вас вже є. Наприклад: навички роботи у команді, стресостійкість, вміння адаптуватися та швидко сприймати інформацію, швидкий друк та інші. Для роботодавця це теж важливо. Бо в першу чергу ви не машина, а людина. Якщо ж ви вже володієте певними професійними навичками — в обов'язковому порядку зазначте їх. І не забудьте про щось, краще витратити на резюме достатньо часу.
Та ще одне — переглядаючи вакансії, зверніть увагу на вимоги роботодавця. Якщо ви володієте цими навичками — вкажіть їх теж.
5) Досвід роботи.
Якщо він у вас є — чудово. Зазначте усі місця роботи від першого до останнього, напишіть скільки ви там працювали та що входило у ваші обов'язки. Можливо, ваші статті публікувалися на інтернет-ресурсах? Додаємо. Можливо, в блогах? Теж додаємо. Статті — це чудово.
Якщо ж досвіду у вас ще немає — зазначте, чим саме ви займалися у сфері копірайтингу та чому взяти мають саме вас. Можливо, ви проходили якісь курси або писали для себе прозу чи вірші. Це теж навички писання, тому не забувайте про них.
6) Про себе.
Тут ви можете додати іншу інформацію про себе. Але бажано не заповнювати цей розділ зайвим інформаційним шумом. Зазначте, які ваші знання можуть допомогти вам саме у цій професії: вміння гарно формулювати думки, швидко збирати інформацію або виокремлювати із текстів головне. Хоча про хобі теж можна написати, але не переборщіть.
В принципі, це базовий список усього, що має бути у якісному резюме. Не забувайте його оновлювати та заповнювати новими досягненнями, якщо ви в активному пошуку роботи. Та ще раз: портфоліо копірайтера — це дуже важливо, тому витратьте на це більше часу, ніж ви розраховували. Все ж таки, пошук роботи — достатньо серйозна подія у житті кожного спеціаліста, тим паче початківця.
Заробіток копірайтера.
Ось ми й дійшли до одної з найцікавіших, мабуть, тем. Скільки заробляє копірайтер? Якщо просто загуглити «копірайтер зарплата», то можна побачити зовсім різні цифрию Це залежить від великої кількості фактів, але спочатку розповімо, де саме може працювати молодий спеціаліст.
1) Копірайтер на фрилансі.
Мабуть, одна із мрій усіх початківців. Працюєш де захочеш, коли хочеш і скільки хочеш — такий от він, цей фриланс. Гарний вибір і для тих, кому некомфортно працювати в офісі. Як і у будь-якого виду роботи, у цьому є свої плюси та мінуси.
Плюси:
— можна працювати з дому, будь-якої точки у місті або навіть з іншого міста.
— кількість замовлень ви обираєте для себе самі
— замовників також
— вільний графік
— економія грошей на транспорт і часу на пересування
Мінуси:
— велика конкуренція
— замовлення доведеться шукати самому
— замовники можуть вас ошукати
— постійна сидяча робота
Таку вакансію можна знайти додавши у пошук вирази «копірайтер фріланс» або «копірайтер онлайн». До того ж таких вакансій просто безліч. Це можуть бути й одноразові замовлення, і постійні проєкти.
2) Агенція.
Гарна альтернатива роботі на біржі. Тут зазвичай і ставки вищі, і до того ж — це надійніше. Працювати можна і в офісі, і віддалено.
Плюси:
— спілкування з колегами, обмін досвідом
— не треба самостійно шукати проєкти
— стабільна заробітна плата
— можливість кар'єрного розвитку
— виключається можливість бути ошуканим
— велика кількість різноманітних задач та проєктів
Мінуси:
— агенції мають певну дисципліну, тому часті виходи на перекури або перекуси — не пройдуть
— велика кількість задач, яка може призвести до вигорання
— робота більше монотонна, ніж творча
Як і будь-де — свої плюси та мінуси. Проте варіант з агенцією вже більш серйозний, ніж робота на фрілансі.
3) Робота у штаті.
Компанії наймають копірайтера у свій штат, щоб він виконував усі задачі, які пов'язані із текстом. Це дуже зручно у тому плані, що автор може детально ознайомитись з товарами або послугами, якими займається компанію, заглибитись у тему та видати цінні, якісні та інформативні тексти.
Плюси:
— писати доведеться багато, і все різне. Статті, новини, рекламу, розсилки
— офіційне працевлаштування
— нормований робочий день
— лікарняні та відпустки
— встановлені перерви
— спілкування з командою
— стабільна та достатньо конкурентна заробітна плата
— облаштоване робоче місце
Мінуси:
— ви працюєте від імені компанії, а не від свого
— велика кількість задача: тексти потрібні будь-якому відділу компанії. Правки, звісно, ви отримуєте від них усіх
— від задач не можна відмовитись
— є можливість, що ви будете заробляти менше, ніж на фрілансі
— треба вести статистику та складати звіти про виконану роботу та\або ефективність її виконання
— працівники офісу можуть вам заважати
У цілому, це теж непоганий варіант для роботи, але обирати тільки вам.
Так скільки ж заробляє копірайтер?
За даними на липень 2023 року, взятих із сайту work.ua, копірайтер заробляє у середньому 17 500 грн.
Проте ця цифра може змінюватись в залежності від того, де саме ви працюєте, який маєте досвід, які функції виконуєте або, якщо ви працюєте на фрілансі, скільки проєктів є у вашому розпорядженні.
Ви можете самі обирати, де, на кого і скільки працювати. Все-таки це ваше життя. Проте ми б радили спробувати себе скрізь, перед тим як робити висновки, що добре, а що погано.
Розвивайтеся, працюйте та успіхів!
На допомогу копірайтеру: книги, ресурси, канали
Тепер коли ви знаєте копірайтер це хто і як він працює, тримайте маленький список помічників. Вони допоможуть почати свій шлях копірайтера. Забирайте!
3 книги для копірайтера.
1) «Текст-пекс-шмекс. Магія переконливих текстів» Вільям Зінссер
2) «Пиши сильно. Практичні вправи, поради, теорія» LITOSVITA
3) «Сторітелінг для очей, вух і серця» Марк Лівін
Ці три книги містять у собі достатньо різну інформацію, але впевнені, уся вона буде корисною. Почніть із будь-якої!
3 сервіси для копірайтерів.
1) LanguageTool — сервіс для онлайн редагування текстів, виправлення помилок або навіть перефразування. Дуже корисна річ.
2) OnlineCorrector — схожий сервіс. Точніше, це доповнення до браузера, яке виправляє помилки у тексті, написаного українською мовою.
3) Словотвір — сайт, який може запропонувати варіанти, щоб замінити запозичення з іноземних мов.
3 корисних канали для авторів.
1) БЛІЦ — канал Ані Абліцової, журналістки та редакторки. Тут багато цікавого зі світу креативу: лекції, статті, події й навіть вакансії.
2) Завтра здам текст 100% — канал фріланс-журналістки Тетяни Гончаренко. Тут багато про фріланс у цілому.
3) Крезюме Вакансії — тут, власне, вакансії для працівників креативних індустрій.