Актуальні статті

Digital-маркетолог – це хто такий, чим займається та скільки заробляє в Україні

Дарʼя Черноволенко
1.11.2023
Digital marketing

Хто такий маркетолог: плюси та мінуси професії

Маркетолог — це фахівець, який займається дослідження попиту та пропозицій на ринку, проводить моніторинг покупців та продавців, а також з'ясовує уподобання людей (читати: потенційних клієнтів). І головне — маркетолог займається просуванням товару компанії.

Все, що ви купуєте: починаючи з зубних щіток закінчуючи автомобілем — результат чиєїсь вдало проведеної рекламної кампанії. Не будемо називати конкретно, але вибираючи техніку, ви ж в першу чергу звернете увагу на її «ім’я», чи не так? Бо компанії, які є найбільш впізнаваними на ринку, це не тільки про якість, а ще й про бренд. Робота маркетологів надзвичайно важлива для створення гучних імен та збільшення продажів. І все завдяки стратегії, але про неї трохи згодом.

А поки розповімо про те, що робить маркетолог?

1) Дослідження попиту та пропозицій на ринку товарів та послуг

Це можна назвати першим етапом. Без адекватного розуміння: що саме потрібно людям, важко продавати товари та послуги. Тому в першу чергу маркетолог — це аналітик.

2) Створення маркетингової стратегії

Тобто такої покрокової інструкції, яка направить діяльність бізнесу у певному напрямку, збільшить показники продажів та дозволить масштабуватися.

3) Брендинг

Ми вже говорили вище, що робота над брендом — це важливо. У брендинг входить: створення позитивного образу компанії, його поширення та закріплення в головах авдиторії, розроблення концепції позиціювання, виділення індивідуальності та цінності бренду. Всі ці дії спрямовані на утримання довгострокових відносин зі споживачем.

4) Аналіз впливу різних факторів на ринок

Спочатку проводиться аналіз споживача: пізнання його інтересів, потреб, складання портрета цільової авдиторії та навіть безпосередня комунікація. Також до аналітичного етапу можна додати вивчення факторів, які впливають на ринок: динаміка та прогрес розвитку, його сегментація, аналіз конкурентів, способів реклами, методів просування.

5) Розроблення рекламних кампаній

Звісно, в ідеальному світі маркетолог не займається цим власноруч. Зазвичай працює команда різних спеціалістів. Особливо, над втіленням рекламних кампаній у життя. Проте саме розробка та аналітична частина — точно на плечах маркетолога.

6) Робота з e-mail розсиланнями

Цей спосіб проведення рекламних кампаній є достатньо давнім, проте досі дуже ефективним. А зробити все правильно може тільки гарний спеціаліст. Бо успіх такої рекламної стратегії є ефективним тільки при умові грамотно проведеного аналізу та підготовки.

До цих пунктів можна додати ще багато інших, бо обсяг повноважень маркетолога достатньо великий. Наприклад: безпосередня робота з наявними клієнтами та пошук нових, контроль за роботою конкурентів, дослідження їх цінової політики, спостереження за громадською думкою та настроями, проведення опитувань і дуже багато різної комунікації.

Професія маркетолог. Плюси:

1) Необхідність професії

Зараз жодна компанія, яка звертає належну увагу на масштабування та розвиток, не нехтує послугами маркетолога. І можемо казати впевнено, далі ця професія буде не менш потрібною. Може здатися, що спеціалістів багато, але гарних спеціалістів — завжди недостатньо.

2) Можливість кар'єрного зростання

Окрім підняття по сходах конкретної спеціальності, не варто забувати, що ви можете масштабувати все самі. Наприклад, відкрити свою маркетингову агенцію, найняти спеціалістів та працювати на себе.

3) Безперервне удосконалення навичок

Професія маркетолога вимагає постійного розвитку. Слідкувати за тенденціями на ринку, аналізувати, планувати. Ці та інші навички, необхідні гарному спеціалісту, потребують не зупинятися на досягнутому та розвиватися далі.

4) Цікавість професії

Так, доведеться виконувати багато аналітичної та роботи з планування, але креативні люди чудово будуть почувати себе у цій професії. До того ж без творчих навичок впоратися буде складніше. Тому розвивайте у собі креативність та вперед до нових кар'єрних висот!

5) Адекватна оцінка праці

Якщо ви гарний спеціаліст та добре пораєтесь зі своєю роботою, будьте впевнені — наповненість гаманця вас не засмутить. І не важливо, працюєте ви на агенцію, компанію чи на фрилансі.

Мінуси:

1) Багато роботи

Дійсно багато. Але якщо ви горите своєю справою — це можна перетворити навіть на плюс. Цю роботу треба тільки любити, ніяк інакше.

2) Відповідальність

Професія маркетолога є досить складною. Ви несете повну відповідальність перед замовником, тому тут немає можливості «з'їхати». Доведеться виконувати роботу гарно або не виконувати ніяк.

3) Високий рівень стресу

Окрім аналітичної та безпосередньо творчої роботи, вам доведеться багато комунікувати: з клієнтом, проводити опитування серед споживачів і так далі. А як ми знаємо, робота з людьми несе свої складності, бо всі — різні. Треба бути гнучким та комунікабельним.

4) Ненормований графік

На жаль, графік маркетолога є ненормованим. Але перепрацювань нерідко можна уникнути, якщо правильно розподіляти свій робочий час.

Ось і все. Можете поки робити висновки, а ми поступово перейдемо до наступного блоку. У ньому ми розкажемо, чому в сучасному бізнес-середовищі популярний саме digital-маркетинг. То що, поїхали далі?

Що таке діджитал-маркетинг?

Digital-маркетинг (або цифровий маркетинг) — це загальний термін, який використовується, щоб позначити маркетинг товарів та послуг, що здійснюється за допомогою цифрових каналів інформації.

Щоб зрозуміти, чим відрізняється інтернет-маркетинг від нецифрового, презентуємо вам невеличкий список відмінностей.

1) Охоплює більше коло потенційних клієнтів

Якщо, наприклад, білборд охоплює тільки територію певного міста, то контекстна реклама — країну або навіть декілька. Великі можливості!

2) Економія часу

Технології цифрового маркетингу дозволяють донести інформацію до великого кола споживачів за короткий термін. Інші ж стратегії потребують більших часових затрат.

3) Економія грошей

Зазвичай, просування в інтернеті обходиться замовникам дешевше за інші типи. 4) Більше можливостей відстежувати результат.Цифровий маркетинг дозволяє легше вести моніторинг результатів. Статистика та аналітика — ваші найкращі друзі.

5) Персоналізація

Якщо клієнти підписані або слідкують за вашим вебресурсом, рекламу для них зробити легше. А все через наявні у базі дані. Так реклама може бути більш особистою та доцільною, та точно потрапляти «у яблучко».

6) Максимальна близькість до покупки

Коли клієнт знаходиться на вашому сайті (на якому, звісно, все облаштовано зручно), то його від покупки товару або послуги відділяє лиш один клік. Це робить діджитал-маркетинг найбільш результативним способом продажів.

Якщо ви захочете ознайомитись з діджитал-маркетингом ближче — це зручно зробити за допомогою курсів Promodo Academy. Їх різноманіття допоможе навіть новачкам у сфері. Почніть з того, що зацікавить найбільше.

Обов’язки digital-маркетолога

А тепер перейдемо до безпосередніх обов'язків діджитал-маркетолога. Їх багато та вони досить різноманітні, тому розповімо про кожен трохи детальніше:

1) Налаштування контекстної реклами

Контекстна реклама — це реклама, яка показує результати відповідно до пошукових запитів та намірів користувача. Це може бути або пошукова видача, або сайти-партнери.
Грамотний маркетолог має зрозуміти та вивчити систему налаштування, знати цільову авдиторію, володіти основами маркетингу та навіть дизайну. Хоч останнє вам і не доведеться робити самостійно, проте замовляти у спеціалістів — так. А вам потрібно буде написати їм грамотне та змістовне ТЗ.

2) Робота з системою управління контентом

Це може бути WordPress, Tilda, Drupal, Joomla, Opencart або інші. Вони є платні та безплатні. Користування зазвичай не викликає складнощів. Проте іноді варто розібратися трохи детальніше в опціях, щоб використання цих систем принесло максимальну користь.

3) Розробка стратегії digital-просування

Стратегія цифрового просування — це план просування продукту, послуги або бренду. Зазвичай процес розробки можна поділити на такі етапи:

1. Формулювання мети.
2. Опрацювання ЦА.
3. Вибір каналів для просування.
4. Створення рекламних кампаній, розробка оферів.
5. Медіаплан.
6. Аналітика та оптимізація.

4) Робота з медіапланами та контент-планами

Писати та знімати вам їх не доведеться (хоча буває різне). Проте складати їх та формулювати зрозумілі ТЗ — так. А для цього треба володіти навичками SMM та копірайтингу.

5) Розвиток digital-каналів просування

Це може бути реклама на сайті компанії, форумах, рекламних майданчиках, серед клієнтів або навіть стаціонарна у місті.

6) Комунікації

Це і про комунікацію з клієнтом, замовником, так і про спілкування з колективом.

7) Робота з маркетинговою воронкою

Це інструмент, який дозволяє зрозуміти, як цільова авдиторія приймає рішення зробити покупку товару або послуги. Знання того, як працює цей прийом, допоможе вивести продажі на новий рівень. Можна також сказати, що це ряд узгоджених дій, що відстежує поведінку та мотивації покупців та дозволяє контролювати це. Грамотний маркетолог користується цими знаннями та може певним чином керувати бажанням людей здійснювати покупки.

8) Робота з інструментами аналітики

Аналітика — одна із ключових навичок роботи діджитал-маркетолога. За її допомогою можна розробити план дій, враховуючи можливі ризики. Також це полегшує роботу зі створенням контенту та вибором майданчиків, на яких здійснювати просування буде максимально ефективно.

Можемо зазначити, що це навіть неповний список обов'язків діджитал-маркетолога. Він ще може доповнюватись ситуативними завданнями. Проте, якщо у вас велика команда, то деякі обов'язки можна делегувати. Хоча це не привід розслаблятися. Ця робота все одно достатньо складна та енергозатратна. Але величезний плюс — вона дуже цікава.

Навички фахівця з цифрового маркетингу

Всі ми знаємо про так звані hard і soft skills, що необхідні у кожній професії. Професія digital-маркетолога не виключення. Тому розповімо трохи про кожні окремо.

Hard skills

Hard skills, так звані практичні навички для роботи за певною спеціальністю, можна розподілити на такі:

1) Навички продажів

Для того, щоб ефективно продавати, треба знати потреби та бажання авдиторії. Також варто розбиратися, які саме майданчики підійдуть для продажу тих чи інших послуг. І головне, володіти цим треба не тільки в теорії, а ще й на практиці.

2) Творче та аналітичне мислення

Особливо важливо володіти цими обома складовими. Аналітичним, щоб зібрати дані про авдиторію. А творчим, щоб розробити підхід для конкретної реалізації продукту або послуги. Ці дві складові нероздільні та гармонійно доповнюють одна одну.

3) Психологія

Так, без цієї навички теж нікуди. Щоб продати людям свої товари або послуги, варто розуміти, чого саме ці люди хочуть. І які потреби прагнуть закрити.

4) Практичні навички роботи з рекламою

Зокрема, рекламою у соціальних мережах. Підібрати необхідний майданчик, проаналізувати авдиторію та створити відповідний контент.

Soft skills

Soft skills, або навички, якими має володіти маркетолог не тільки як професіонал, але і як людина. Зазвичай, такі навички можуть бути вродженими, але їх можна успішно розвинути та вдосконалити. До них можна віднести:

1) Лідерські якості

По-перше, інтернет маркетолог — це керівник колективу.. По-друге, такі навички будуть корисними при спілкуванні з замовниками, щоб доносити свою думку, ідеї та наполягати на їх реалізації.

2) Комунікабельність

Частково перетинається з попереднім пунктом. Але сюди також можна додати, що вам доведеться спілкуватися з великою кількістю людей. Це не тільки замовники та ваші підлеглі, а ще й ваші колеги та інші люди зі сфери. Будувати сітку комунікацій це завжди важливо. До того ж знайомі ніколи не бувають зайвими. Та і щоб зрозуміло доносити інформацію авдиторії, ця навичка теж знадобиться.

3) Вміння розв'язувати проблеми та труднощі

Як і у будь-якій сфері, проблеми та труднощі буду з'являтися. Ваша задача — стійко їх приймати та розв'язувати. Це допоможе стати надійним керівником. Та і клієнти люблять працювати з людьми, для яких проблеми — це не проблема.

4) Менеджмент та тайм-менеджмент

Знання менеджменту необхідні для планування, постановки цілей та їх досягнення. А також для мультизадачності та постійної, безперебійної роботи бізнесу. Що ж стосовно тайм-менеджменту — це забезпечує дотримання дедлайнів, здачі всіх проєктів вчасно та зменшення рівня тривожності та занепокоєності. І у колективі, і у маркетолога безпосередньо.

Сюди можна додати ще багато чого: стресостійкість, критичне мислення, емоційний інтелект та інші. Чим більшою кількістю різних soft skills ви володієте — тим легше буде у роботі.Скільки заробляє маркетолог залежить від того, скількома hard та soft skills він володіє. Тож попрацюйте над цим.

Заробітна плата маркетолога в Україні

За даними Work.ua за жовтень 2023 року, зп маркетолога становить 25 000 грн.

Сайт Djinni каже, що ця сума набагато вища.

Ці дані є середніми, адже скільки заробляють маркетологи залежить безпосередньо від компанії, у якій він працює. Або від кількості замовлень, якщо це робота на фрилансі. Також на суму заробітної плати може впливати ваш досвід, навички, курси, які ви пройшли тощо.

Як стати діджитал-маркетологом

Взагалі, в ідеальному всесвіті освіту маркетолога можна отримати в університеті. І деякі так і роблять. Проте маркетинг можна освоїти й самостійно. Для цього треба озброїтись бажанням та часом. А що ж саме робити?

1) Знайти курси, які відповідають вашим бажанням

Це можуть бути онлайн або офлайн курси, що направлені на певний вид маркетингу. Це може бути контент-маркетинг, email-маркетинг, мережевий маркетинг, офлайн-маркетинг тощо. Але краще спочатку пройти щось загальне для розуміння професії.

2) Багато читати

Так, без відповідної професійної літератури нікуди. Чим більше ви читаєте — тим більше знань для подальшої роботи отримуєте. Проте до вибору літератури теж треба підходити критично. Читайте відгуки.

3) Багато дивитись

Тренуйте свої аналітичні навички на перегляді реклами. Чому тексти написані саме так, візуал саме такий, реклама опублікована у тому чи іншому місці. Все це робота іншого маркетолога, тому не нехтуйте і таким досвідом.

4) Знайдіть стажування

Це може бути не дуже вдячна робота, як може здатися на початку. Незначні доручення, невисокі зп (або їх відсутність), багато завдань. Може здатися важким, але це допоможе краще зрозуміти чим займається маркетолог. Краще за все шукати стажування у маркетингових агенціях. Їх ритм роботи допоможе звикнути до майбутніх навантажень.

5) Пошук першої роботи

Почати можна з бірж. Знаходьте маленькі завдання, які потім можна буде додати у своє портфоліо. Не женіться за великими грошима, на початку треба запастися досвідом та освоїти основні навички. Можете взяти вже існуючи проєкти, якими займається агенція, у яку ви влаштувались. Запропонуйте свої варіанти розвитку та вдосконалення.

6) Підвищуйте кваліфікацію

Це може бути перехід до складніших проєктів, проходження нових курсів або перегляд вебінарів. Головне — не зупинятися та рухатись вперед.

Опанувати нові знання можна за допомогою наших курсів у Promodo Academy. Є з чого вибрати зважаючи на те, у якому напрямку ви хотіли б розвиватися. Тут і таргет, і кризовий маркетинг, і постановка ТЗ, і звісно digital-маркетинг.

Де навчатися digital-маркетингу

Якщо ти бажаєш освоїти нову професію з нуля або підвищити вже наявні навички, зверни увагу на курси від Promodo Academy. Для прикладу ділимося посиланнями, чому саме ми там навчаємо:

1) Digital marketing для бізнecу — завдяки цьому курсу ти за 3 місяці зможеш освоїти базові знання. Зрозумієш, як працює діджитал-маркетинг, навчишся аналізувати дані, отримаєш практичні рекомендації з налаштування таргету та створення e-mail, що чіпляють.


2) Influencer Marketing — цей курс навчить підбирати релевантних для реклами блогерів, аналізувати результати співпраці та закріплювати її на папері.

3) Cучacний Mobile App Marketing — на цьому вебінарі ти дізнаєшся більше про інструменти залучення користувачів та отримаєш знання, як просувати мобільні застосунки.

Маємо багато різних курсів з діджитал-маркетингу та суміжних дисциплін, які допоможуть швидше та результативніше просуватись кар'єрними сходами. Отримати знання самому або подарувати другу — вибір за тобою.

Висновки

Якщо ви вирішили одразу прогортати до висновків, то розкажемо, про що ми тут говорили:

1) Діджитал-маркетолог. Хто він?

2) Маркетолог обов'язки.

3) Професія маркетолог плюси і мінуси.

4) Маркетолог навчання.

5) Маркетолог зарплата.

Якщо трохи розгорнутіше, то ми по полицях розклали що треба знати, вміти, чого навчатись і на що можна розраховувати, працюючи за спеціальністю «діджитал маркетолог». Сподіваємось, наші поради та інформація були корисними. Та бажаємо натхнення, розвитку та досягнення нових вершин.

Нехай щастить!

Також цікаво
Дізнавайтеся про все першими!
Дякую! Ваше звернення отримано!
Ой! щось пішло не так.